Pagina's

vrijdag 18 maart 2016

Groentehapje Moos #2



En dan opeens hapt Moos gulzig toe! Hij wordt soms een beetje gefrustreerd als het hem niet helemaal lukt. Toen ik hem zelf de lepel liet vasthouden, kreeg Moos de smaak te pakken. Ik hield de lepel wel vast, want was een beetje bang dat hij te diep de keel in ging. Hij wou de lepel niet meer loslaten! Haha..

Ik was ongeveer 1.5 week bezig met het groentehapje wortel. Maar daar moest hij keer op keer niks van weten. Het begon dat hij zijn mond dicht hield of zijn beiden handen in verdediging sloeg en heel zuur keek. Ik had toen de oefenhapjes even een paar dagen gelaten. Want blijkbaar was hij er nog niet helemaal klaar voor. 

Na mijn onderzoek op internet, had ik gelezen dat bloemkool ook goed is om mee te beginnen. Eerste hapje was even gek, maar nadat hij de lepel vast had gehouden viel het in de smaak! Ik had de bloemkool wel glad gepureerd. En als de hapjes goed gaan, ga ik het uitbreiden naar een grover structuur. Zoals je ziet vind hij het nog lastig om met zijn tong het eten binnen te houden. Ook het afhappen van de lepel gaat nog niet goed. Het beste is om de lepel op zijn tong te plaatsen, zodat hij leert om te happen. 

Moos krijgt normaal gesproken 5 flessen voeding. Ik had het groentehapje om 17:00uur gegeven. En de volgende fles van 180cc om 19.30uur. Die hij helemaal opdronk, en na het aantrekken van zijn slaapzak in diepe slaap viel. Om 22:00uur had ik Moos wakker gemaakt voor de laatste 5e fles. En hij moest er helemaal niks van hebben. Gek, dat is normaal wel zo? Wel had ik hem een uur eerder wakker gemaakt, omdat ik 23:00uur gewoon niet meer volhoud om wakker te blijven. En al helemaal niet als ik gewerkt heb en de volgende dag ook moet werken. Ik heb de fles niet aangedrongen, en Moos lekker in bed gelegd. En je raad het nooit, hij werd 06.30uur wakker. 

De volgende dag heb ik de laatste fles weg gelaten. En wij konden een keer op tijd naar bed! En ook toen sliep Moos gehele nacht door. Zo zitten we nu op 4 flesvoedingen op een dag en een groentehapje in de avond. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.