Pagina's

zondag 24 april 2016

Tandjes #2

Tandjes #2, ongeveer twee weken lang kwam Moos elke nacht meerdere keren. Een speen geven was voldoende, en viel dan weer in slaap. Maar toch sloopt je dat wel! Al die onrustige nachten dat je maximaal twee soms drie uur achter elkaar slaapt. En dan de dagen dat hij niet neergelegd wilt worden. Je moet je eraan overgeven anders werkt het niet. Hoe meer ik eigen dingen wil gaan doen en het niet lukt. Hoe geïrriteerder ik word, en hoe onrustiger hij wordt. Vermoeidheid kwam even om de hoek kijken met een lichte keelontsteking. Moos huilend in mijn armen en eigenlijk geen energie had om hem te troosten. Eigenlijk kon ik zelf ook wel huilen, en liet ook wel wat traantjes gaan. Niet omdat ik het niet aan kan. Ik was gewoon even moe, is dat gek? Als ik moet werken, gaat mijn wekker ook op een abnormale tijd. En op werk loop ik zo ongeveer een halve marathon. En als Moos even ligt te slapen, wil ik zelf even een douche nemen en even ontspannen eten. En als ik daar klaar mee ben, ga ik door met huishouden. Jullie begrijpen toch wel dat ik soms even moet klagen en zeuren bij mijn partner. Hij doet namelijk niks goed in mijn ogen. Maar dat is natuurlijk niet zo. Dat is dan even in mijn beleving. Omdat ik gewoon even heel erg moe ben.

Dit geloven jullie niet, Moos sliep afgelopen nacht eindelijk een nachtje door. Alleen mama was dat niet meer gewend en sliep zelf nou niet door. Was dit de eerste fase van de tandjes? Of was dit eenmalig? We zullen dit de komende dagen te weten komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.