Pagina's

maandag 2 mei 2016

Moos rolt van rug naar buik



Okay, allereerst excuus geen blogpost op woensdag en zondag gepost, schandalig! Het was een drukke week. Nina was bijna een week te logeren, koningsdag, voor het eerst weer nachtdiensten gedraaid en verjaardagen en mijn eigen verjaardag! Ja, ook ik hoor nu officieel bij de club van de dertigers. Het voelt even anders moet ik zeggen, maar ook hier wennen we wel weer aan. 

Hierboven een leuk filmpje wat op 29 april op mijn verjaardag was vast gelegd. Moos draait dan eindelijk op van rug naar buik. Hij deed het al even, maar zijn armpje zat nog in de weg. Kijk hoe trots hij zelf is, als het allemaal dan eindelijk is gelukt. Het kost hem even wat gekreun maar uiteindelijk met resultaat. Nou zou je denken dat het nu allemaal wel vanzelf gaat. Het volgend probleem is nu dat hij niet terug kan rollen van zijn buik naar zijn rug! Kunnen we dit stapje niet gewoon even overslaan? 

Want nu mag ik Moos elke keer weer terug draaien als hij helemaal gefrustreerd en wild word. Hij blijft niet meer op zijn rug liggen, maar rolt de hele tijd naar zijn buik. Ook als hij in bed ligt bij het middag slaapje. Als hij dus niet gelijk gaat en wilt slapen. Ik weet niet of ik de enige ben. Maar vind het best een eng idee dat hij straks in zijn bedje op zijn buik ligt en ik niet op tijd bij hem ben.  Of 'nachts dat ik hem niet hoor, hoe eng is dat!? Hoe zijn de ervaringen van andere moeders hiermee?

Overdag laat ik hem ook zolang mogelijk zelf gaan ontdekken en soms met wat sturing. Veel dus op zijn buik laten liggen met speeltjes om hem heen. Zijn beentjes doen het wel en maken al kruip bewegingen . Maar zijn armen en hoofd blijven liever zo vlak mogelijk op de grond. Zwaar hoofdje misschien?

Nieuws: Ik heb een hobby gevonden! Al eerder hierover gesproken op mijn blog bericht mama tijd, of is dat verleden tijd ik ga op naaicursus. Hierover later meer.

2 opmerkingen:

  1. Hi Irene! Wat goed dat Moos kan draaien naar zijn buik en dat op je verjaardag. Dat je ze zelf moet omdraaien kan nog wel even duren. Dit moet ik bij Liz ook nog vaak doen, terwijl ze het wel kan. Luiheid? Haha
    Op de buik slapen is inderdaad een naar gevoel en kun je weinig aandoen. Ik weet niet of je het al doet, maar misschien helpt een slaapzakje. Dit belemmerd vaak het bewegen. Bij Liz hielp het in het begin. Nu helaas niet meer. Voordat ik naar bed ga kijk ik nog even bij haar. Als ze op haar buik ligt, til ik haar op en draai haar om. Zo kan ik met een gerust gevoel in slaap vallen. Vaak wordt ze in de ochtend wakker op haar buik. Helaas, kunnen we niets aan doen. Het gevoel slijt vanzelf, maar alle nieuwe veranderingen zijn moeilijk! Succes.
    Groetjes,
    Marcha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O jeetje.... Dit vertellen ze er niet bij he, al die zorgen! Haha.. Je zou zeggen heen rollen ook weer terug rollen. Nou we gaan het mee maken. Moos slaapt in slaapzak en gefixeerd met deken. 🙈 Die hij al snel weg trappelt! Thx!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.