Pagina's

vrijdag 22 december 2017

Zwangerschapskiloooo's, ik ga de challenge aan!

Zwangerschapskilo's een bekend probleem na de bevalling. Het valt nu bij mij zwaarder dan na de eerste zwangerschap. Wat mij behoorlijk in onzekerheid brengt in mijn dagelijks leven. Maar we gaan er wat aan doen! 

Het begin...

Voor mijn eerste zwangerschap was ik al flink afgevallen. Ik had een heel ander eetpatroon en ging elke dag hardlopen. Dat deed ik met plezier, het was een soort van verslaving geworden. Elke keer werd mijn rondje groter. Uiteindelijk liep ik de halve marathon van Amsterdam. Mijn eetpatroon bestond uit koolhydraat arm, heel veel smoothies en salades en geen vlees. Maar toen werd ik zwanger van mijn eerste Moos. De eerste periode ging het nog redelijk en had ongeveer tot 20 weken hardgelopen. Maar mijn eetpatroon veranderde al snel. Ik kreeg zin in koolhydraten, voor mijn gevoel had ik het ook echt nodig. Ik kon mij moeilijk beheersen in al het lekkers en had gewoon geen rem. Ik was dus uiteindelijk meer dan 20kilo aangekomen! Na de bevalling is het mij niet meer gelukt om alle kilo's kwijt te raken. Ik had namelijk al in mijn achterhoofd dat er toch wel snel een tweede ging komen...

Nou ik was net 9 maanden af en toen kondigde mijn tweede zwangerschap alweer aan. Aan sporten deed ik toen al bijna niet meer. Het was heel lastig te plannen met ons onregelmatige diensten. Ik heb mij niet gewogen vooraf de tweede zwangerschap en ook niet tijdens en ook niet erna! Helaas heb ik striae gekregen op mijn buik. Dat had ik namelijk niet na mijn eerste zwangerschap. En dan ook nog eens flink wat kilo's maakt mij niet blij. Heel eerlijk is het ook mijn eigen schuld. Ik nam gewoon een chocolaatje en  at chips en nam elk taartje aan wat ik aangeboden kreeg. Wel onwijs genoten en het boeide mij allemaal niet. 

Ik moet heel eerlijk zeggen dat het wel wat met mij doet. Ik kan mij moeilijk leuk kleden waar ik me aan irriteer. Ik houd namelijk van shoppen!! Het is nu alleen maar online, omdat ik behoorlijk depri word van pashokjes en TL-verlichting! Ik wil het liefst mijn hele lichaam camoufleren en bedekken. Hierdoor voel ik mij onzeker en uiteindelijk helemaal niet lekker in mijn vel. Wat word geuit in sombere gevoelens, verdriet, boosheid en weinig energie. Daarom neem ik nu de stap.

Waar beginnen we mee..

Niks gaat vanzelf heb ik mij laten vertellen. :) Ik ben begonnen met shoppen naar oversized truien. Want op dit moment pas ik maar weinig uit mijn kledingkast helaas. Ik vind het belangrijk dat ik mij comfortabel voel. Omdat ik nu 9 weken geleden ben bevallen, moet ik sporten rustig gaan opbouwen. Dus ben ik begonnen met wandelen, ongeveer 4/5km en minimaal 2x per week. Daarnaast ben ik begonnen met verschillende work outs binnen. Ik ga geen dieet volgen, maar juist een ander eetpatroon aannemen. Ik wil me zelf niet gaan uithongeren, maar juist weer bewust worden van wat ik eet. Ik ben me gaan verdiepen in het hormoon balans dieet. Heel kort uitgelegd veel groenten en het eten van onbewerkte voedingsmiddelen. Ik zal af en toe een blogpost uitwerken wat ik op een dag heb gegeten. Het is niet wat je zomaar even doet, nee het roer gaat om!


En ik heb van Tiny rituals stretchmark tommy cream gekocht. Want helaas heb ik ook van die mooie tijgerstrepen op mijn buik. Ik ben benieuwd of het minder word hierdoor. We gaan het uitproberen, misschien later hier meer over! (niet gesponsord)


Mijn doel is dat ik over ongeveer 6 maanden een resultaat heb geboekt waar ik mij lekker bij voel. Een heel breed begrip, maar ik moet mij nog wegen en meten. En natuurlijk komt er een before en after foto. Heb jij ook ervaring hiermee of zit je er ook middenin? Misschien heb je tips and tricks wat ik mee kan nemen in dit proces.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.