Pagina's

dinsdag 9 februari 2016

Cadeau Mama

Als Moos zijn grote zus er is, dan is het voor ons compleet! We zien Moos zijn zus Nina om het weekend. We proberen het altijd even gezellig te maken als zij er is. Van tentje maken in de woonkamer tot een stukje fietsen of op bezoek bij familie, knutselen, koekjes bakken, koken en noem maar op! En soms blijven we lekker thuis, en blijven we heel lang in ons pyjama. Niks mooier is dan gewoon even samen zijn.


Nina is nu 6 jaar oud en wat word ze groot, en wat is zij al wijs. Het was niet altijd even makkelijk voor dat Moos er was. We moesten allemaal wennen aan elkaar. Ik ken haar vanaf dat ze 2 jaar was, dus dat is alweer een lange tijd. Het is voor haar natuurlijk erg lastig, want ze is er steeds een korte tijd bij ons. Ze woont namelijk ver weg, dus even op bezoek tussendoor zit er helaas niet in.

Daar hebben we het ook soms wel moeilijk mee. Ook struggeld ze soms met mij, wat ik nou precies voor haar ben. Ik zeg altijd dat ik een soort cadeau mama voor haar ben. En dat zij mijn cadeau dochter is. :) Het is allemaal al lastig genoeg, dus moeten we het maar mooier maken dan het is. Zij heeft tenslotte niet erom gevraagd dat ik er ben. En toch pakt zij het goed op! Soms een klein beetje verdrietig, wat ik normaal vind. Een kind mag soms verdrietig zijn, dat is toch een uitlating. Verder is zij een vrolijk kind, met een hoog gevoeligheid sensor.

En dan is zij nu grote zus van Moos, en wat is zij trots op hem. Het lijkt wel dat Moos ons band met elkaar versterkt. We betrekken haar met zoveel mogelijk dingetjes erbij. Ze vind het heel leuk om mee te helpen met wassen, insmeren, aankleden en haartjes kammen. En als Moos verdrietig is, helpt ze mee om Moos rustig te krijgen. Top zus dus!

Heel veel geduld voor een (stief) cadeau moeder samen met het geven van heel veel liefde en dan komt het goed. Zijn er meer stief cadeau moeders die het soms even moeilijk hebben?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.