Pagina's

woensdag 18 mei 2016

Moos 6 maanden oud!

Moos 6 maanden oud, wat gaat het hard! Ik kan denk ik eerst wel zeggen dat ik redelijk gewend ben aan Moos. De verantwoordelijkheid als moeder, en dat het niet meer volledig om mij gaat. Natuurlijk mag ik soms 'mama tijd' hebben dat is gewoon erg belangrijk. Ik kan het meer rust geven en laten gaan als ik even niet aan mij zelf kom. Dan alles maar even later, zoals omkleden of het eten klaarmaken of zelf kunnen eten. Het gaat nou eenmaal niet altijd zoals je zelf wilt. Een dag ritme  aanhouden vind ik soms wel lastig. Want ik ben geen type die een vast ritueel heeft. Ik werk niet voor niks in de zorg. Daar werk je namelijk onregelmatig en een dag gaat nooit zoals jij wilt. Dus dat....

Hier onder korte stukjes op een rij waar we nu zitten met onze ontwikkelingen van Moos. Lees mee..

Al eerder waren we begonnen met fruit en groenten hapjes (eigenlijk te vroeg), dat duurde even voordat dit helemaal goed ging. We waren begonnen met wortel hapjes in de avond, en herhaalde dit ongeveer een week. Na een week stapten we over naar een ander groente soort. Tot 5 maanden oud moest Moos wennen aan de eerste happen. Dit liet hij zien door zijn mond dicht te houden en zijn hoofd weg te draaien. Soms zette ik even door en hapte hij daarna toe. Dit deed ik niet alle dagen, dus stopte er soms ook gewoon mee. Het zijn tenslotte 'oefenhapjes'. En die keer dat ik een klein beetje deed pushen spuugde hij het letterlijk allemaal uit. Heeft dus ook geen zin! Als ze niet willen, dan willen ze ook echt niet. Dus niet pushen! =) Eigenlijk kan ik aanraden uit eigen ervaring om te beginnen met hapjes als je kleine spruit 5 maanden is. Maar dan komen we weer terug op dat elke baby weer anders is. Volg je gevoel dus mama's!


Moos is vorige week 6 maanden oud geworden, en je raad het al. Moos kreeg gelijk kleine stukjes brood onder zijn snufferd geschoven, gedoopt in opvolg melk. Ik vind het nog even te snel om gelijk beleg erop te doen of boter. Laat Moos eerst maar het brood leren kennen. Naast de hapjes gaf ik Moos ook een stukje korst. Zo mooi om te zien hoe hij aan het ontdekken is. Hij kneep dat korstje helemaal fijn en zat er geïnteresseerd naar te kijken en deed het voorzichtig in zijn mond. En weer laat Moos bij een nieuwe stap een brede glimlach zien. 

Naast dat Moos een super eter is en dit langzaam aan het uitbreiden is. Kan hij dan 'eindelijk' omrollen van rug naar buik en weer terug naar zijn buik. Yes! Wat een strijd had Moos met zich zelf zeg, maaaaaar He did It! Haha.. Nu probeert hij te kruipen met zijn beentjes, en zijn hoofd naar beneden en zijn armpjes langs zijn lichaam. Dat ziet er behoorlijk komische uit! Hier volgt natuurlijk later een filmpje van. Dat kan mama van Moos natuurlijk niet laten. 


Hier boven zie je het al, ook heeft hij zijn voetjes ontdekt. En stopt ze nu soms ook wel eens in zijn mond. Wat een lenigheid, dat doe ik niet na! Ik doe ze op de commode altijd even masseren. Ik heb mij laten vertellen, als je zachtjes op het wreefje masseert dat je dan de luchtwegen stimuleert.  Dus al je kleine verkouden is of wat benauwd, schijnt dat te helpen. Ik zou zeggen, laten we het proberen! 

Vorige maand kwam Moos zijn twee ondertandjes door. Twee dagen was hij een beetje zielig en hangerig. We hadden de hele dag maar geknuffeld en probeerde hem zoveel mogelijk bij me te houden. Ook kwam hij (nog) vaker in de nacht. Dat ik maar weer een fles had gegeven. Die dronk hij overigens ook helemaal leeg en sliep daar ook weer even op. Wat mij alleen opviel aan het tandjes krijgen, was dat hij overmatig aan zijn oortjes zat te trekken. En hij had flinke volle  sterk ruikende luiers, meerdere per dag. Oja, en overmatig kwijlen maar dat doet hij nu nog steeds! Ik blijf slabbetjes verwisselen en als ik die vergeet shirts wisselen.

En dan als laatst is Moos over gestapt van de Ooooo klanken en het gillen naar de Aaaaa klanken. Dadadadadadadaaaaaaaaaaadaaaaa.... Ik kan soms het journaal niet horen, omdat hij flink er doorheen zit te tetteren. Super gezellig, dat dan weer wel! Een kletskous moet het zeker gaan worden of misschien wel een zanger?! Dat zal hij dan van mij niet hebben in ieder geval, maar van zijn opa of oma. 

Dit waren ze wel op een rij, ik zeg tot de volgende post zondag avond!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.