Pagina's

zaterdag 30 januari 2016

Middag slaapje



Vanaf 6 weken begon ik te merken dat Moos een klein beetje ritme aangaf. Dit gaf hij aan na de fles van 11 uur doordat hij in slaap dommelde, na de verschoning en knuffel sessie.
Toen ben ik begonnen om Moos in de middag 
te laten slapen in zijn ledikant.

Ik vroeg mij eigenlijk af, of je hem in de middag ook in een slaapzakje moest doen, of gewoon in zijn eigen kleertjes?
S' nachts doe ik Moos namelijk in een slaapzak en heb ik een vast ritueel. Maar hoe doe ik dat dan overdag?!

Ik heb toch gekozen om Moos in zijn eigen kleertjes naar bed te brengen, omdat hij zo het verschil dan leert kennen, 
tussen overdag en de nacht. Ik had eigenlijk verwacht dat hij het niet zou accepteren, maar door eerst met hem in de kamer te lopen en klein beetje te wiegen werd hij moe en kon ik hem in zijn bedje leggen. Hij werd 1x huilend wakker en ben gelijk naar hem toe gegaan om te troosten. Ik denk dat ik dan toch een vertrouwen opbouw zodat hij weet dat ik in de buurt ben.
En zo kan hij zich veilig voelen. Maar helaas dit was van korte duur en eenmalig!

Eigenlijk ook eigen schuld,want ben niet altijd in de middag thuis. Ja, ik wil ook nog op pad in mijn verlof. Als ik weg ga dan slaapt Moos altijd in de maxi-cosie of in de wagen. Dat gaat eigenlijk zonder problemen, hij gaat liggen en valt in slaap. En als ik thuis ben, dan wil ik hem wel graag in zijn eigen bedje hebben.

Hoe vind ik structuur en vanaf welke leeftijd is het eigenlijk normaal, dat ze in hun eigen bedje slapen in de middag??! 

Ik kan het nergens vinden, dus ben ik het zelf maar gaan uitproberen. Het is natuurlijk ook bij elk kind anders en een zoektocht wat het beste past voor jou kind.

Ik ben vanaf ongeveer 7 weken begonnen om een structuur te krijgen in zijn dagritme. Ondertussen is Moos nu 11 weken en wil nog niet in de middag slapen. Soms valt hij na een huilsessie in slaap. Maar vaak geeft hij gewoon niet toe.
Terwijl hij in de ochtend en eind middag, begin avond wel gewoon in slaap valt...? Ik laat het middag slaapje voor even wat het is. Want stress en onzekerheid bij de moeder, komt weer over naar Moos.

Ik vind het erg lastig en het maakt je soms onzeker.

Je probeert je eigen kind te leren kennen en te begrijpen.


Dit is overigens wel alleen in de middag. Als ik Moos na de laatste fles van 23.00uur in bed leg, gaat dit zonder problemen. Hij draait zijn hoofd weg en valt in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.